Saturday, November 28, 2009

Aidiladha '09

Rintik hujan Subuh Aidiladha memeranjatkan sebilangan besar warga Mesir. Hujan rintik pada awalnya bertukar lebat diselangi dengan petir dan kilat yang membingitkan. Kami yang sedang menyiapkan juadah istimewa raya ehem3 agak berdebar. Siulan nakal dari kalangan kami. " ari ni kan jumaat, kiamat ke ni? "

Kami dibayangi dengan dosa-dosa silam. Telah bersedia atau lissah untuk ketibaan 'Hari Pembalasan'. Kami termenung dengan jawapan sendiri. Awal-awal pagi lagi kami telah diperingatkan tentang kealpaan kami selama ini.

Allahuakbar3...

Selepas Subuh, gema takbir menghangatkan suasana yang sejuk selepas hujan. Keadaan becak dan air yang bertakung menggangu sedikit persiapan untuk solat raya. Kali ini berhampiran rumah kami, Masjid Umar Abd Aziz bersedia dengan 40 ekor korban.

Ada yang telah tertunggu dengan selimut kesejukan menunggu giliran untuk mengambil daging. Ada yang sengih gembira dengan kepala lembu di atas kepala. Yang pasti, keriuhan dan kegamatan Aidiladha kali ini dikongsi semua umat Islam tanpa mengira darjat dan status.

Menu raya : Nasi beriani daging kari dacal, ayam bakar madu, nasi himpit kuah kacang



Be-4



well...hihi

0 comments:

  © Blogger template 'Morning Drink' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP