Sunday, July 18, 2010

2 in 1




Karnival DAMAI 2010

Keluarga Penuntut-penuntut Terengganu (KPT) dengan kerjasama Badan Kebajikan Mahasiswa/wi Islam Pahang (BKMIP) akan menganjurkan Karnival DAMAI 2010 pada 18, 19, 20 & 21 Julai 2010, hari Ahad hingga Khamis bertempat di Dataran Hayyu Asyir.

> Pelbagai aktiviti menarik yang akan dianjurkan, antaranya:-

Pameran – Kuiz & Pertandingan – Acara Sepak Takraw – Sambutan Ulangtahun KPT & BKMIP – **Gerai Jualan Bazar – Malam Kesenian – dan banyak lagi acara-acara menarik menanti pengunjung-pengunjung karnival, nantikan!!

.......................................................



Travelog Syahadah, buah tangan sulung daripada seorang muallaf yang saya amat hormati secara peribadi dan amat insafi kisah pengalaman hidupnya. Ranjau seorang yang sedang mencari fitrah hingga menjadi Muslim kini berjaya dihasilkan melalui sebuah buku. Sudah lama hajat dan impian ustaz Rasyidi ini akhirnya dimakbulkan Allah Taala. Segala perjalanan yang dilaluinya dibukukan untuk berkongsi kisah seorang anak Sarawak yang berasal daripada keluarga Kristian yang taat. " Ayah saya seorang penyembelih babi di kampung...Apabila saya ajukan keinginan untuk menjadi seorang Muslim kepada keluarga, ayah saya amat marah dan mengejar dengan parang panjang sembelihannya." Ini cebisan kisah yang pernah ustaz Rasyidi kongsikan dengan saya suatu ketika dulu. Saya sedang berusaha keras untuk dapatkan buku ini.Mabruk kepada ustaz Rasyidi atas perkongsian ini, moga kita dapat manfaatkannya bersama. InsyaAllah...


0 comments:

  © Blogger template 'Morning Drink' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP