Thursday, January 13, 2011

Sahabat Urdun

Permulaan tahun baru ini, rumah kami diberkati dengan kunjungan ziarah sahabat seperjuagan dari seberang Laut Merah, Jordan. Kegigihan empat orang sahabat, Us Auni, Us Aisa, Us Nazirul, dan Us Zulhelmi berakhir setelah mengharungi perjalanan laut dan darat yang memakan masa selama hampir 12 jam untuk sampai ke destinasi.

Ikatan ukhuwwah yang telah terjalin sekian lama sejak di fasa 'asuhan' Maahad Tahfiz lagi, kini dibajai kembali melangkaui sempadan negara. Pelukan kasih sayang menyambut ketibaan mereka yang kepenatan dan disusuli dengan hidangan masakan enak Us Salam el-Masyi.

Hadir tetamu membawa berkat. Kedatangan mereka untuk menghabiskan waktu pecutian semester dengan memilih Mesir sebagai destinasi pilihan. Dua di antara mereka adalah rakan sekelas sewaktu di MT dulu. Selepas tiga tahun, ini pertemuan pertama kami. Sukar digambarkan perasaan tika itu. Nostalgia suka duka bermain di mata. Pelukan kemas itu tanda rindu antara kami amat sukar untuk dirungkap.

Perbualan santai disudahi dengan alunan dengkuran masing-masing yang keletihan. Moga saya mampu memberi khidmat terbaik untuk mereka sepanjang keberadaan mereka di sini.

~Ahlan bissa3adati duyuf~





3 comments:

Nothing Special January 20, 2011 at 5:10 PM  

perhhh..

kim salam kepada aisa,AUNI,zirul dan zul...

@MBe January 21, 2011 at 6:41 AM  

iA...akan disampaikan pesan us din.org Master pekabo n wane citer=)

Anonymous January 25, 2011 at 2:45 PM  

I love koberanch.blogspot.com! Here I always find a lot of helpful information for myself. Thanks you for your work.
Webmaster of http://loveepicentre.com and http://movieszone.eu
Best regards

  © Blogger template 'Morning Drink' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP