Friday, January 16, 2009

aHaKs pOliTik!!?plez la k...

Salah ke kita utk brpolitik? Boleh ke kita katakan yang politik itu suku, agama itu suku? Sume yer ada pro & kontra yer. Bagi semua, xbermaksud menjadikan blog ini sebagai medan utk berpolitik. Apatah lagi utk brkempen.Tp ada baiknya kalau kita sama2 fikirkn kembali kenyataan di atas. Dimana buruk yer politik itu. Dimana silap politik? Pada sebahagian politikus yang membuat onar, dengan rasuah, projek mega, kroni & macam2 lagi hingga terus kita beranggapan yang politik itu kotor? Adakah kita lupa @ buat2 lupa? Mana mungkin sesebuah negara tercipta, sebuah kerajaan terbentuk tanpa politik? Hamas di palestin, tanpa politik mereka xkan berkuasa di GAZA. Hinggakan kuasa politik mereka digeruni Israel. JIka tidak, laknatullah itu xkn membunuh pemimpin2 HAMAS kita sebegitu rupa.Begitu juga dengan Obama di USA, setan tu xkn berada di WHITE HOUSE tanpa melalui sistem politik walau dalam konteks yang berbeza. Kita semua harus sedar tanggungjawab kita.pabila kwn2 kita berbincang tentang politik semasa, pe yang kita katakn "Eh, ape ni.skit2 politik.korang xtakut ke nanti kena blacklist nama.Pinjaman korang kena sekat.Sijil korang x disahkn.Urusan korang dgn kedutaan kat sini makin rumit.habis belajar, keje xleh.nk tanggung anak bini lagi.hish,aku xnk.ko nk ke mcm tu?mkn batu aku nanti..." Itu lah hakikat kita sekarang.Takut&bimbang utk terjebak dalam dunia politik...Apabila soal rezeki diletakkn di tangan manusia. Penyakit Wahn itu akan bermaharajalela...Faktor masih terlalu muda utk kami berkecimpung dalam bidang ini. ye ker?

@mbe dh 21 tahun,klu umur di tahap ini masih dijadikan alasan...ianya amat memalukan?mmg @mbe masih mentah, tp yang mentah itu akan masak juga satu hari nanti.Yang mentah itu juga akan matang satu hari nanti.Umur 40-60 tahun baru boleh terlibat? no,no,no...kita perlukan pelapis. Yang akan melakar sejarah kehidupan kita pada masa depan. Yang bakal mencipta kehidupan yang lebih baik untuk generasi akan datang. Sahabat2, politik itu bukan satu perkara yang memalukan utk dibahas.utk d ikuti...bkn brmksud utk mengatakan yang kita sume perlu menjadi YB@Ahli Parlimen,tp ckup la sekadar kite tau hak n tanggungjawab sebagai rakyat Malaysia.Kalau syarat ckup,pegi la mengundi.Pangkah la yang mana kalian rasa patut bagi kalian & negara...Yang penting,al-Islamu yu'la,wala yu'la 'alaih...Selamat mengundi bagi PRK(Pilihanraya Kecil) Kuala Terengganu pd 17hb ni...ni ad pesanan penaja utk tontonan semue rakyat Terengganu & Malaysia...jom sama2 kita tengok...


Sajak; Pesan Ayah

4 comments:

are peace tzu deen January 16, 2009 at 4:24 PM  

owner blog ni sokong mana satu????

Anonymous January 19, 2009 at 10:03 AM  

smoge pa jadi salah seorang pembangkit roh islam d ulu tganu kekgi..tringat kate2 almurabbi ustz kamaruzaman abdullah kpd org2 yg mndalami ilmu agame dr daerah ulu tganu.beliau berkata: 'klu xleh ngajo rama2,ngajo cikit2,xleh..jgk ngajo muslimat sj,xleh jgk..ngajo budak ngaji..' g2 la lbh krg.yg penting mmberi sumbangan..
klu dinilai rama dah org daerah kite ngaji agame..tp bakpe napok roh Islam x brape idup jgk..bakpe msyrkat daerh ulu koho jauh dr Islam...kite pikir la sdiri..~jagung/perindu ustz kama

@MBe January 19, 2009 at 11:10 AM  

Berat66...din,undi adlah rahsia kn.:0)...

Ulu trgganu?iAllah,hrapan dhati nk mnjadikn daerah tu 'Kilang Islam'...keluarnya org2 y brmnfaat pd agama n ummah seluruhnya...

khairaummah January 19, 2009 at 3:43 PM  

politi itu tidak sekali-kali menjadi matlamat kita. bahkan ia sekadar wasilah.

Allah tujuan kami!

  © Blogger template 'Morning Drink' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP