Sunday, October 11, 2009

Jumaat itu...

Alhmdulillah...

Setelah 2 minggu duduk tak kena, makan tak sendawa, tidur tak dibuai mimpi...Akhirnya, dia jadi milikku. Aku menerimanya dan akan menyanyanginya sepenuh hati sebagaimana milikku.

Aku juga mengharapkan kedatangan dia dalam hidupku tak melalaikan, tak melekakan...Makin mendekatkan aku dengan Pemilik sebenar, mendorong aku ke tahap yang lebih baik dari sebelumnya.

Memang hebat perasaan memiliki. Kini, aku bebas melakukan apa jua tindakan ke atasnnya. Tiada lagi mata liar serong yang memandang. Tiada lagi kata-kata cacian yang akan kedengaran. Kini, dia milikku dan terus menjadi milikku selagi waktu mengizinkan.

Sekarang, perasaan sayang dan cinta pada dia makin menebal. Setebal salji di Kutub Utara. Setinggi gunung-ganang di dunia. Seindah bunga di Taman Azhar. Yang pasti, kedatangan dia tidak aku persiakan. Itu pasti!

Amanah yang terpikul di segenap sendi dan belulang, InsyaAllah akan dijalankan sebaiknya. Ikhtilat akan dikurangkan.:). Fadhilat akan ditingkatkan.

Kecantikan lahir dan dalam dia amat memukau setiap insan yang berperasaan murni. Putih, sesuci murni. Hitam sepekat kopi. Kepuasan yang tak terjangkau. Dia sumber inspirasiku.

Masih hangat sentuhanku tika itu. Terlindung kemas dari perilaku asing. Dia, dari jauh memikat kalbu. Dia, menjauh diingat selalu.

Kata-kata klasik..." Jangan kerana sesuatu itu lebih cantik dipandang lebih tinggi, yang kurang dilihat sepi "...oh, tidak sekali-kali aku persiakan dia yang dulu. Masih besar dan kukuh dengan jasa dan budi. Tersemat kukuh di sanubari. Adat zaman, yang baru menjadi perhatian, yang lama dibiar tanpa bayangan. Jika ada sesiapa yang berkenan dan berminat dengan dia yang dulu, hulurkan tangan anda. Tapi jadilah penerima yang berlapang dada dengan mehnah dan tribulasi disebabkan dia yang dulu ini.$$$.:p

Suka sangat dengan dia hingga tiada kata dapat merungkai rasa. meluah bicara. Amat gembira dia hadir, walau kertas bernilai hilang bertukar tangan. Dia akan menemani sisa-sisa hidupku selepas ini sebelum dia ada penganti yang baru.

2 comments:

Saya October 12, 2009 at 10:08 PM  

makan tak sedawa ni sure mkn tak kenyang2..hehe

@MBe October 12, 2009 at 11:03 PM  

tengok tuan badan pun dh tau makan selalu xkenyang@xbanyak.huhu...

  © Blogger template 'Morning Drink' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP